YA Allah terima lah doa kami.... dengarilah rintihan kami...



Dengan namaMu Ya Allah, Tuhan Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Segala yang berada di langit dan di bumi milikMu Ya Allah. Tiada sekutu bagiMu Ya Allah. Hanya Engkau Satu-Satunya Tuhan Yang Layak Disembah.

Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad Solallahu alaihi Wassalam, sahabat dan kaum kerabat Baginda sekalian.

Ya Allah ampunilah dosa-dosa kami, dosa kedua ibubapa kami. Engkau kasihanilah mereka Ya Allah.. sebagaimana mereka telah kasihankan kami sewaktu kecil. Kumpulkanlah kami bersama-sama di dalam SyurgaMu

Ya Allah sesungguhnya Engkau Maha Pemaaf, Engkau Suka kepada kemaafan. Oleh itu, maafkanlah kesalahan kesalahan kami dan kesalahan kesalahan semua muslimin dan muslimat.Ampuni kami Ya Allah..ampunilah segala dosa-dosa kami

Ampunilah Segala Janji kami yang telah kami mungkiri

Ampunilah segala Amanah kami telah kami khianati

Ampunilah segala Nikmat Mu yang tidak kami syukuri

Ampuni Ya Allah segala ujian dan dugaanMu yang kami tidak sabar menanggungnya

Ampuni lah Allah segala perkataan dan amalan kami yang tidak kami jadikan engkau matlamatnya

Ya Allah... Engkau Tuhan kami...berilah kami sifat istiqamah. Sabar dan ikhlas dalam beribadah, Ya Allah... bantulah kami sentiasa ingat dan syukur kepadaMu dan bantulah kami agar sentiasa ingin beribadat kepadaMu. 

Ya Allah sesungguhnya kami memohon kecintaan kepadaMu dan kecintaan kepada orang-orang yang mencintaimu dan kami memohon kepadaMu amalan yang mendekatkan kami lagi kepadaMu. Jadikan cintaMu lebih kami cintai melebihi daripada diri, keluarga dan harta benda kami.

Ya Tuhan kami, jangan Engkau pesongkan kami setelah Engkau beri hidayah dan petunjuk kpd kami dan kurniakanlah kami rahmat di sisiMu.

Ya Allah Ya Tuhan kami, permudahkanlah sakaratulmaut kami dan akhirilah hidup kami dengan akhir yang baik dan janganlah Engkau akhiri hidup kami ini dengan akhir yang tidak baik.

Jauhikan kami dari azab nerakaMu Ya Allah. Dan kasihankanlah kami Ya Allah, pandanglah kami Ya Allah. Sungguh kami ini banyak dosa kepada Mu Ya Allah.
Wahai Tuhan kami ! Terimalah amalan dari kami ini, sesungguhnya Engkaulah Tuhan yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. 

Wahai Tuhan kami berikanlah rahmat kepada kami dari sisi-Mu dan sempurnakanlah bagi kami petunjuk yang lurus dalam segala urusan kami di dunia dan di Akhirat. 

(Ya Allah hisablah aku dengan hisab yang mudah).

Ya Allah Masukkanlah kami ke dalam SyurgaMu dengan rahmat dan kasih sayangMu..

Amin Ya Robbal alamin..



Comments

Popular Posts