Ya Rabbi...Aku Sujud kepadaMu



Ya Allah, Tuhan Yang Maha Agung
Aku bersujud kepadaMU, Aku merayu kepadaMu
Kasihilah aku, sayangilah aku,
berkatilah perjalanan hidupku & keluargaku,
Lindungi kami, ampunilah dosa-dosa kami
kami hambaMu yang lemah, 
hamba yang sentiasa melakukan kesilapan
Ya Allah, bantulah kami,
hanya padaMU tempat aku meminta
aku tahu, aku sedar,
aku bukan hambaMu yang baik, bukan hambaMU yang taat..
Tetapi Ya Allah, aku tetap ingin meminta dariMu keberkatan hidup 
dunia akhirat
Ya Tuhan, aku benar-benar ingin berjaya dalam hidupku
berikan aku kekuatan ya Allah, ampunilah aku Ya 
Tunjukkan aku jalanMu...jangan Engkau sesatkan hatiku
setelah Engkau memberi aku jalan...
Ya Allah, aku benar-benar ingin hidup di jalanMu
Ya Allah, janganlah Engkau mengujiku & keluargaku
diluar kemampuan kami...
berikan kami kekuatan & kecekalan iman di hati
aku sedar & aku tahu
aku bukanlah hambaMu yang baik...tetapi aku tetap tidak ingin
menjadi hambaMu yang jahat...
ampunilah aku ya Allah, berkati perjalanan hidup & rezekiku & keluargaku
bantulah aku YA Allah, Berkatilah aku Ya Tuhan..
tolonglah aku ya Rabb,sesungguhnya Engkau Maha Melihat Lagi Maha Mendengar
Ya Allah,bagaimana caranya untuk mencari keredhaanMu, bantulah aku YA tuhan..tolonglah aku ya tuhan, bagaimana caranya untuk aku mencari kekusyukkan dalam solatku sewaktu aku mengadapMu...bantulah aku ya tuhan
Ya Allah YA Razzaq, kayakanlah aku dengan rezeki yang berkah
YA Allah Ya Rahim, kayakanlah aku dengan kasih sayang
Ya Allah, Ya Rahman, kayakanlah aku dengan sikap yang pemurah....
Kabulkanlah doaku ya rabbi....

aamiin ya rabbal alamin

Comments

Popular Posts