keNaPa semua iNi haRus TeRJaDi kePaDa aKu...


aq tiDak pernaH minta atau berhaRap aq begini...Ya Tuhan, apa sebenarnya yang tersembunyi di sebalik semua ini, apa ini sebagai penghapus dosa2 ku? apa benar ini adalah takdir yang tertulis untukku? sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Mengetahui...ya Rabb, walau apa pun alasannya, cuma satu ku pohon dariMu Ya Ilahi, walau apa pun yang terjadi, teguhkanlah iman di hatiku, janganlah Engkau pesongkan hatiku lagi setelah Engkau memberikan aku petunjuk ke jalanMU...Ya Allah, dengarkanlah bisikan ati ku, aku benar2 tidak kuat lagi Tuhan, Hanya padaMU sajalah tempat ku sandarkan segala impian & harapanku, Ya Rabb, bantulah aku, peliharalah aku dari kejahatan..peliharalah hatiku dari melupakanMU...Ya Allah, aku benar2 tidak mahu menyusahkan mereka yang di sekelilingku...Ya Allah, engkau lah Yang Maha Mendengar, Maha Melihat, jika Engkau mengetahui, bahawa aku masih kuat untuk di uji begini, peliharalah imanku agar aku terus di jalanMU,malah dekatkanlah diriku kepadaMU Ya Ilahi...aku ingin mencari bahagia di jalanMU Ya Allah, telah lama aku hidup dalam kegelapan...terangilah hidup ku Ya Allah, berikanlah aku cahaya hidayahMU...berikanlah jalan yang benar buatku...sesungguhnya aku adalah hambaMU yang lemah...Ya Allah, aku tidak tahu , apa yang harus aku lakukan lagi...aku berada dijalan buntu sekarang Ya allah, bukakanlah jalanMu buat ku...tunjukkan aku cahaya kasihMu Ya Rabb....

'Yakin pada Allah bukanlah berharap termakbulnya segala harapan, yakin pada Allah bukanlah keindahan nikmat, yakin pada Allah adalah dengan meletakkan keredhaannya pada ketentuannya. Rasa bahagia dengan ujiannya walaupun pahit. Disitu, airmata yang menitis terasa bernilai buat menyiram api neraka

"Sesungguhnya KEBAHAGIAAN itu ~ adalah anda Hidup untuk pemikiran yang benar & kukuh...
Untuk akidah yang terbesar menyelesaikan...permasalahan alam yang lampau...
persoalan yang disoal oleh orang-orang yang tertanya-tanya....semasa mereka sedar & cerdik boleh berfikir...
DARI MANAKAH AKU DATANG????
KEMANAKAH AKU HENDAK PERGI???
KENAPA AKU DIJADIKAN BEGINI???
ADAKAH AKU INI HIDUP KEMBALI???
Hanya jalan itu...x ada yang lain....
sudah puas kita melihat natijah insan-insan yang mempertuhankan nafsunya...
segala tindakan yang melulu...
tanpa langsung berasaskan wahyu.....
owh!Hanyalah jalan itu ...tiada yang lain...
rosak diri, rosak jiwa...
resah sini .....resah sana....
x sudah2 penyelesaian masalah x kemana....
Lalu...
bersinarlah keyakinan dalam jiwa....
terusir segala keraguan yang degil....
terdidiklah fikiran yang waras....
terciptalah akhlak yang mulia....
& kembalilah setiap akal yang menyeleweng...
kepada jalan yang benar & lurus...
hidupmu akan dikurniakan nilai...
oleh tuhanMU agar hidupmu terbina...
supaya matamu memandang disegala ufuk....
kearah cita-cita yang tinggi..
Lalu hiduplah kamu di dunia untuk AKHIRAT....
Disanalah kamu hidup kekal & tidak fanaa'....
Ya Allah, KAU tudung bumiMu dengan langit...
& para malaikat menjadi saksi...
itulah akidah islam untuk muslim yang BAHAGIA....
itulah asas, itulah tiang serinya...~ kebahagian"



Comments

Popular Posts